REALIZOWANE PROJEKTY
W ramach pozyskanych środków zakupiliśmy drukarkę 3D z akcesoriami, sprzęt audiowideo, gogle wirtualnej rzeczywistości, robot edukacyjny.
POZYSKANE ŚRODKI: 60.000 zł
WYPOSAŻENIE PRACOWNI PRZYRODNICZYCH
(REZERWA OŚWIATOWA 0,4 %)
W ramach projektu wyposażyliśmy pracownię przyrodniczą w monitory interaktywne z oprogramowaniem i ciekawe pomoce naukowe z przedmiotów:
- biologia
- chemia
- fizyka
- geografia
POZYSKANE ŚRODKI: 75.000 zł
"NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA”
Założenia NARODOWEGO PROGRAMU ROZWOJU CZYTELNICTWA
realizowane będą do czerwca 2022.
Głównym celem programu jest zwiększenie atrakcyjności księgozbioru bibliotek szkolnych oraz rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych. Otrzymaliśmy dofinansowanie na kwotę 5 000 zł (4 000 kwota dotacji z budżetu państwa + 1 000 zł to wkład własny). Dzięki temu uczniowie będą mogli korzystać z najnowszych propozycji wydawniczych.
„AKTYWNA TABLICA”
We wrześniu 2019r. pozyskaliśmy monitor interaktywny i projektor
z rządowego programu "Aktywna tablica"
-
Środki pozyskane:
Wkład własny:
14.000 zł
3.500 zł
Słownie: czternaście tysięcy złotych 00/100
Słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100
"POSIŁEK W SZKOLE"
W sierpniu 2019r. kompleksowo wyposażyliśmy i wyremontowaliśmy kuchnię szkolną i stołówkę
w ramach rządowego programu "Posiłek w szkole"
-
Środki pozyskane:
Wkład własny:
80.000 zł
20.000 zł
Słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100
Słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100
Dla pełnego i kompleksowego wykonania zadania „Posiłek w szkole” zabrakło 30.000 zł,
które zasponsorował rodzic naszej szkoły.
W sumie wyposażenie i remont kuchni i stołówki wyniósł 130.000 zł
(słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych 00/100)
„NARODOWY PROGRAMU ROZWOJU CZYTELNICTWA”
„Narodowy Programu Rozwoju Czytelnictwa” dotyczy wspierania w latach 2016–2020 organów prowadzących szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję i wspieranie czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych. Z owego programu nasza szkoła w maju 2018 roku pozyskała 5000 zł (4000 dofinansowanie + 1000 wkład własny orgnanu prowadzącego) na zakup książek do szkolnej biblioteki. Nabyliśmy nowości wydawnicze zarówno dla uczniów klas młodszych jak i dla młodzieży. Udało nam się zakupić ponad 200 pozycji książkowych.
"SZKOŁA Z WITAMINĄ"
Od roku szkolnego 2017/2018 programy Owoce i warzywa w szkole oraz Mleko w szkole zostały zastąpione nowym Programem dla szkół „Szkoła z witaminą”.
- Założenia programu:
- Upowszechnianie wśród dzieci zdrowych nawyków żywieniowych.
- Promowanie wśród uczniów dietę bogatą w owoce i warzywa oraz produkty mleczne.
- Cele programu:
- Kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno-zdrowotnych.
- Przybliżanie dzieciom wiedzy o pochodzeniu produktów rolnych oraz przeciwdziałanie marnotrawieniu żywności.
- Propagowanie zdrowego stylu życia.
- Wyposażenie w podstawowe wiadomości dotyczące zdrowia.
- Zapoznanie z tym, co sprzyja, a co zagraża zdrowiu.
- Zakres
W ramach nowego programu dzieci klas I-V:
- otrzymują owoce i warzywa oraz produkty mleczne
- biorą udział w działaniach edukacyjnych mających poprawić wiedzę uczniów na temat rolnictwa, pochodzenia żywności, zdrowych nawyków żywieniowych itp.
- Co dostają dzieci?
- świeże owoce – jabłka, gruszki, truskawki, borówki amerykański
- świeże warzywa – marchewkę, paprykę słodką, rzodkiewki, kalarepę, pomidorki koktajlowe
- mleko
Gotowe do spożycia porcje owocowo-warzywne są przygotowywane i dostarczane do naszej szkoły przez zatwierdzonych dostawców.
Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
„Bezpieczna Gmina”
Założenia: Głównym założeniem programu jest ochrona najmłodszych uczestników ruchu drogowego, stworzenie podstaw do prowadzenia skutecznych i długofalowych działań na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów oraz wychowanie komunikacyjne. Program realizowany był w roku szkolnym 2017/2018.
Elementy realizacji programu:
- zapewnienie dzieciom i młodzieży możliwości zdobywania znajomości zasad prawidłowych zachowań w ruchu drogowym, poprzez prowadzenie systematycznej pracy nad zaznajomieniem ich z przepisami ruchu drogowego i podnoszenia umiejętności poruszania się po drogach,
- zmiana modelu zachowań wszystkich uczestników ruchu drogowego – dzieci, młodzieży, rodziny, rówieśników, nauczycieli, przedstawicieli władz lokalnych i innych dorosłych,
- kształtowanie pozytywnego stosunku do otoczenia i ludzi, przekonań, postaw i wartości wobec życia i zdrowia,
- współdziałanie z instytucjami i organizacjami zajmującymi się zagadnieniami ruchu drogowego (Policja, PORD).
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKYCZNY
"PROJEKT CYFROWOBEZPIECZNI.PL - BEZPIECZNA SZKOŁA CYFROWA"
Założenia: Podstawowym elementem cyfrowego bezpieczeństwa w szkołach jest wiedza i świadomość uczniów, ale także nauczycieli i rodziców na temat możliwych zagrożeń i ryzyka związanego z korzystaniem z Internetu i nowoczesnych narzędzi cyfrowych. Projekt Cyfrowobezpieczni.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa wymyśliliśmy po to, by skutecznie odpowiedzieć na problemy i wyzwania związane z bezpiecznym korzystaniem z zasobów cyberprzestrzeni w polskich szkołach. Program realizowany był w roku szkolnym 2017/2018.
Elementy realizacji projektu:
- Szkolny Dzień Bezpieczeństwa Cyfrowego
- Punkt konsultacyjny dla dyrektorów, nauczycieli i rodziców
- Ogólnopolski konwent Bezpiecznej Szkoły
- Szkolenia dla Mentorów Cyberbezpieczeństwa
- Portal Cyfrowobezpieczni.pl
kole jak i w drodze do i ze szkoły;
- Uświadomienie uczniów o negatywnych skutkach picia alkoholu, palenia papierosów i używania narkotyków;
- Uczulenie na potrzeby drugiego człowieka
„Książki naszych marzeń” –program rządowy realizowany w roku szkolnym 2015/2016. Przede wszystkim umożliwi on zakup książek do biblioteki w celu promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz pozwoli rozwijać ich kompetencje i zainteresowania czytelnicze. Wyposażymy naszą bibliotekę w książki bliskie doświadczeniom uczniów w poznawaniu i rozumieniu współczesnego świata. Książki będą rozbudzać ciekawość młodego czytelnika otaczającą go rzeczywistością i inspirować do twórczego działania.
MAŁY MISTRZ
Uczniowie klas II i III biorą udział w ogólnopolskim programie „Mały Mistrz”. Celem programu jest:
- Rozwijanie sprawności uczniów do podejmowania różnych form aktywności fizycznej
- Rozwijanie sprawności fizycznej ze szczególnym uwzględnieniem uzdolnień koordynacyjnych
- Monitorowanie stanu zdrowia, rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej
Ideą programu jest propagowanie aktywnej postawy i zdobywania odznak sportowych za kolejne osiągnięcia w poszczególnych dyscyplinach sportowych tj.:
- rowerzysta – turysta
- gimnastyk- tancerz
- saneczkarz-narciarz
- piłkarz
- lekkoatleta
- pływak –wodniak
Zajęcia prowadzone są przez wychowawców klas oraz nauczyciela wychowania fizycznego.
RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ
Program realizowany przez fundację WOŚP. Poznanie zasad pierwszej pomocy to nie wszystko – na podjęcie działań ratujących życie przez świadków zdarzenia ogromny wpływ ma również ich postawa, pewność co do swoich umiejętności, a także obawy, które często im towarzyszą. Program RUR polega na wprowadzeniu zajęć z podstawowych czynności ratujących życie powszechnie już w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Dzieci oswajają się z tak ważnymi zagadnieniami, kształtowane są właściwe nawyki – pierwsza pomoc staje się dla nich czymś naturalnym. Zajęcia dla dzieci prowadzone są na fantomach przekazanych przez WOŚP.
CYFROWA SZKOŁA
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła", realizowany był w okresie od września 2012 r. do sierpnia 2013 r.
Program był przedsięwzięciem pilotażowym dla planowanego do realizacji wieloletniego programu rządowego w sprawie rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji. Wpisywał się w kierunkowe założenia wyrażone w krajowych i europejskich dokumentach strategicznych w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Opierał się na założeniu, że jednym z podstawowych zadań współczesnej szkoły jest rozwijanie kompetencji uczniów przygotowujących ich do życia w społeczeństwie informacyjnym, oraz że rozwój kompetencji uczniów powinien dokonywać się w szkole poprzez działania kompetentnych nauczycieli, świadomych korzyści edukacyjnych z wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych. Zastosowanie TIK w edukacji przyczyni się także do rozwoju nieformalnych form kształcenia i samokształcenia uczniów i nauczycieli oraz przygotuje ich do udziału w procesie uczenia się przez całe życie.
"NAUKA - WYRÓWNYWANIE SZANS
EDUKACYJNO - ROZWOJOWYCH
DZIECI KLAS I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
GMINY TRĄBKI WIELKIE"
W roku szkolnym 2011/2012 prowadzone były zajęcia w ramach projektu unijnego, którego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów klas I-III poprzez prowadzenie różnego typu zajęć:
-zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu
- zajęcia dla dzieci z trudnościami z zdobywaniu umiejętności matematycznych
- zajęcia logopedyczne,
-zajęcia rozwijające zainteresowania przyrodniczo-matematyczne
- zajęcia teatralne.
W naszej szkole z zajęć tych skorzystało 41 uczniów z klas I-III.
"Z MAŁEJ SZKOŁY W WIELKI ŚWIAT"
PLAC ZABAW Z PROGRAMU "RADOSNA SZKOŁA"
W pierwszych dniach października 2010r.przy naszej szkole ruszyła budowa wspaniałego placu zabaw dla dzieci, który finansowany jest przez Urząd Gminy w Trąbkach Wielkich oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej, w ramach Rządowego programu "Radosna Szkoła". Plan powstał według wcześniej wykonanego i zatwierdzonego projektu. Całośc placu wyłożona jest nawierzchnią sztuczną i trawiastą, wyposażona w odpowiednie udządzenia służące do zabawy, zagospodarowana w tereny zielone oraz ogrodzona.
"KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA NAUCZYCIELI"
Od września 2010r. czworo nauczycieli z naszej szkoły (p.Maria Sautycz, p.Anna Tysler, p.Elżbieta Jasiak, p.Maciej Gemborys) rozpoczęło naukę języka angielskiego w ramach projektu "Nowoczesny nauczyciel - podnoszenie kompetencji językowych i rozwój warsztatu zawodowego nauczycieli w powiecie gdańskim". Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu w SP w Trąbkach Wielkich i prowadzone są przez lektorów z firmy English Unlimited. Projekt ten współfinansowany jest ze środków UE w ramach Europejkiego Funduszu Społecznego.
"OWOCE W SZKOLE"
Od października 2010r. uczniowie klas I-III otrzymują każdego dnia owoce i warzywa w ramach podpisania umowy z Agencją Rynku Rolnego na nieodpłatne dostarczanie owoców i warzyw z programu "Owoce w szkole".
Program "Owoce w szkole" jako działanie na rzecz zdrowej diety jest programem Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej uruchomionym przez Komisję Europejską od roku szkolnego 2009/2010. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie www.arr.gov.pl.
POLSKA FUNDACJA POMOCY DZIECIOM "MACIUŚ"
Nasza szkoła uzyskała dodatkowe fundusze na dożywianie dzieci. Otrzymaliśmy z Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom "Maciuś" środki w wysokości na dożywianie 15 uczniów w roku szkolnym 2010/2011. Podobną pomocą objętych było 23 dzieci w roku 2007.
"PRZESIEWOWE BADANIA SŁUCHU"
W roku szkolnym 2009/2010 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w "Badaniu przesiewowym słuchu u dzieci zamieszkałych na terenach wiejskich". Badania te zorganizowane zostały przez Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie www.sponin.org.pl
ZAJĘCIA Z EFS - "RÓWNY START"
Od września 2009r. w naszej szkole prowadzone były zajęcia z języka angielskiego, języka niemieckiego, przyrody, matematyki oraz informatyki w ramach programu "Równy Start". Program ten był realizowany na terenie całej gminy Trąbki Wielkie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zajęcia prowadzone były dla uczniów klas I-VI w grupach od 9 do 12 osób. W styczniu 2010r.uczniowie otrzymali podręczniki do nauki j.niemieckiego i j.angielskiego.
Na koniec zajęć przeprowadzona została ankieta wśród uczniów dotycząca poziomu zadowolenia z odbytych zajęć.
"POMOCE DYDAKTYCZNE
DO MIEJSC ZABAW W SZKOLE"
We wrześniu 2009r. nasza szkoła zakupiła środki dydaktyczne i sprzęt do zabaw sportowych dla dzieci pięcio i sześcioletnich rozpoczynających w naszej szkole przygotowanie przedszkolne. Wsparcie finansowe na ten cel otrzymaliśmy w ramach Rządowego Programu "Radosna szkoła", którego intencją jest stworzenie w szkołach warunków aktywności ruchowej, porównywalnej ze standardami wychowania przedszkolnego.
GOLF W NASZEJ SZKOLE
Od września 2009 uczniowie naszej szkoły mają możliwość uczestniczenia w zajęciach nauki gry w golfa.
Realizacja tych zajęć jest możliwa dzięki programowi "Golf w szkole" - projekt, który zyskał poparcie i wparcie finansowe Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Gminy Trąbki Wielkie.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie http://www.golf.com.pl/
"ORTOGRAFFITI"
Nasza szkoła w roku szkolnym 2008/2009 uczestniczyła w projekcie „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (uczniowie klas IV-VI, pod kierunkiem Pani Marii Sautycz i Anny Tysler).
Szkoły uczestniczące w projekcie zostały wyróżnione certyfikatem Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Projekt zakończył się sukcesem, co potwierdziły wyniki przeprowadzonych badań. Efekty terapii pedagogicznej prowadzonej w ramach projektu są nie do przecenienia. Okazało się, że założenia modelowego systemu profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją pozwalają na wypracowanie standardów postępowania wobec uczniów z trudnościami o charakterze dyslektycznym i stworzenie szkoły, w której mają oni szansę rozwoju na miarę własnych możliwości. Po raz kolejny potwierdzono również, że Program Edukacyjno-Terapeutyczny ORTOGRAFFITI idealnie wpisuje się w założenia modelowego systemu pomocy.
Więcej informacji na stronie: http://www.ortograffiti.pl/
"SPORT PO 16"
Nasza szkoła od roku szkolnego 2008/2009 uczestniczy w programie "Sport po 16", dzięki któremu 10 uczniów co dwa tygodnie korzysta z wyjazdów na basen do Pruszcza Gdańskiego. Dzieci w ramach tego programu mają darmowy przejazd w obie strony oraz darmową naukę pływania.
PRACOWNIA KOMPUTEROWA
W czerwcu 2007r. nasza szkoła otrzymała wymarzoną pracownię z projektu współfinansowanego przez Unię Europejską "Pracownie komputerowe dla szkół". W skład całej pracowni wchodzi 10 jednostek uczniowskich, serwer, laptop (wszystkie komputery z pełnym oprogramowaniem - Microsoft Windows XP Professional, Microsoft Office Professional Plus 2007, Cenzor), projektor multimedialny.
EFFECTUS PAPILIONIS FOUNDATION
Od 26.02.2007r. do 15.06.2007r. w naszej szkole odbywały się dodatkowe, pozalekcyjne zajęcia z języka angielskiego Fundacji Efekt Motyla (Effectus Papilionis Foundation).
Zajęcia prowadzone były cztery razy w tygodniu, od poniedziałku do czwartku, w wymiarze czterech godzin lekcyjnych dziennie (zblokowanych w 90 minutowe zajęcia). Prowadzącym zajęcia był pan Maciej Jackiewicz.
Zajęcia prowadzone były w pięciu grupach, podzielonych ze względu na poziom zaawansowania i ze względu na wiek uczniów. Łącznie języka angielskiego uczyła się niespełna 60 uczniów. Objęta programem nauczania młodzież pochodziła aż z 13 wsi z Gminy Trąbki Wielkie - Pawłowo, Cząstkowo, Postołowo, Glinna Góra, Pruska Karczma, Graniczna Wieś, Czerniewo, Czerniec oraz Kleszczewo, z których to młodzież dowożona i odwożona z zajęć była gminnym autobusem, oraz Trąbki Wielkie, Kaczki i Trąbki Małe, z których to rodzice dbali o transport dzieci we własnym zakresie.
Choć docelową grupą była młodzież gimnazjalna, istniała również grupa maluszków, jak również grupa przeznaczona dla licealistów, o najwyższym stopniu zaawansowania znajomości języka angielskiego. Uczący się korzystali z bogatego zaplecza gospodarczego szkoły, takiego jak słowniki, sala komputerowa czy ksero.
Więcej informacji na temat tego programu można znaleźć na stronie internetowej Fundacji Efekt Motyla: www.papilionis.org
INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ
W sierpniu 2006r. nasza szkolna biblioteka została wyposażona w cztery stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu, urządzenie wielofunkcyjne oraz zestaw programów multimedilnych (Powszechna Ecyklopedia PWN, Atlas świata 2006, Słownik języka polskiego, słownik wyrazów obcych, slownik ortograficzny) w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską "Internetowe centra informacji multimedialnej w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych".