SZEŚCIAN UWALNIA POEZJĘ...
Sześcian uwalnia poezję - kolorowa i koncepcyjna analiza '
i interpretacja wierszy na lekcjach języka polskiego
Uczniowie klas VI-VIII na lekcji języka polskiego poznali nową metodę pracy. Podczas omawianie wierszy został wykorzystany sześcian, na którym uczniowie zapisywali lub rysowali skojarzenia dotyczące omawianego utworu (kl. VI Wisława Szymborka „Kot w pustym mieszkaniu”, kl. VII Jan Kochanowski „Na lipę”, kl. VIII Tadeusz Różewicz „List do ludożerców”).
Na powstałych kostkach znalazły się przeróżne informacje, np. o autorze, cytaty, ilość wersów i zwrotek, rymy i ich przykłady, środki stylistyczne i wiele innych. Taka metoda pracy z tekstem pozwoliła uczniom łatwiej odnaleźć się w świecie liryki, a informacje indywidualnie zaprojektowane na kostkach zostaną na długo zapamiętane.
Joanna Bartkowak - Zwarra